اگر در بخش Lexical Resource (بخش واژگانی) آزمون به ویژه در بخش نگارش Task 2 دچار مشکل هستید و یا احساس می کنید که واژهایی که به کار می برید مناسب نیستند و یا قصد کسب نمره 7 به بالا رو دارید حتما این کتاب رو تهیه کنید و بخوانید. یکی از کتاب های مناسب جهت بالابردن دامنه واژگانی به ویژه در معیار LR بخش نوشتاری آزمون IELTS کتاب Academic Vocabulary in Use از انتشارات کمبریج انگلستان است. ویرایش نخست این کتاب برای اولین بار در سال چاپ شد و پس از موفقیت بالایی که به دست آورد، نویسندگان کتاب، مایکل مکارتی و فلیسیتی اودل، در سال 2016 ویرایش دوم کتاب را عرضه کردن. کتاب شامل 50 درسنامه با موضوعات مختلف آکادمیک در حوزه های مختلف هست که خواندن هر یک از این درسنامه ها کمک بسیاری در بالابردن دامنه واژگانی می کند.  برای دانلود و توضیحات بیشتر بر بروی ادامه مطلب کلیک کنید.

⭕️ ویژگی های کتاب:

  • پنجاه درسنامه دو صفحه ای  همراه با تمرین و توضیح روشن و دقیق واژه های آکادمیک و کاربرد آنها
  • معرفی پرکاربردترین و رایج ترین واژه های آکادمیک مورد استفاده از حوزه های مختلف بر اساس CED (پیکره دانش دانشگاه کمبریج) و  AWL (لیست واژگان آکادمیک)
  • استفاده از متن های واقعی جهت نمایش نحوه استفاده از واژه ها در حوزه های مختلف آکادمیک
  • پاسخنامه کامل هر یک از درس ها در انتهای کتاب

دانلود مستقیم کتاب

خرید مستقیم کتاب از انتشارات کمبریج (قیمت 42 دلار)

⭕️ چگونه این کتاب را بخوانیم:

شخصا خواندن این کتاب رو به کسانی پیشنهاد میکنم که در قسمت LR خود در بخش نگارش آزمون IELTS به ویژه در Task 2 دچار مشکل هستن و یا قصد کسب نمره 7 به بالا در آزمون رو دارن. برای خواندن کتاب سعی کنید تمامی درس ها را بر اساس علاقه خود بخونید. درس های 1 تا 16 را حتما و بدون هیچ بهونه ای بخونید. درس های دیگه رو می تونید بر اساس موضوع پیش برید. برای مثال درس های 18 تا 23 درباره Academic life است و اگر علاقه دارید می تونید این درس ها رو اول بخونید و بعد سراغ درس های بعدی برید. صفحه های 116، 126 و 128 رو هم حتما بخونید و در متن هایی که می نویسید به کار ببرید. در نهایت این که خواندن کتاب Academic  Vocabulary in Use برای تمامی افرادی که قصد گرفتن نمره خوب (بالای 7) در بخش نگارش آزمون IELTS رو  دارن اجباریه و تمامی زبان آموزانی که در کلاس های من شرکت می کنند باید این کتاب رو بخونن.